Gudatro?

Kommer gå ner väldigt djupt idag. Brukar inte göra det på bloggen - men idag kommer det vara helt annorlunda. Lite konstigt djupt sådär, konstiga funderingar förekommer ofta i mitt huvud. Men ni kan ju själva välja att inte läsa det!

Tror ni på Gud?
Jag har alltid gjort det.. Eller Gud & Gud. Jag har alltid trott på att det finns något mer. Jag är en funderare, jag tänker oftast alldeles för mycket för mitt eget bästa. Jag brukar inte be, men jag brukar önska & hoppas att det finns något som kan hjälpa en - som kan ställa allting till rätta.
  Men så för ett år sedan började jag tvivla. Min moster hade då kämpat för sitt liv med sin cancer i hela sju år. Varit stark när alla oddsen var emot. 10 oktober förra året dog hon.. Det är andra gången i mitt liv som någon i min närhet dör. Och när det händer får man liksom en annan syn på allting.
  Nu, lite mer än ett år senare tror jag inte längre på någon Gud eller något annat. Livet har visat att det oftast inte finns någon rättvisa. Det bästa sättet att skydda sig emot det är; att inte släppa någon för nära, inte släppa in någon. Kanske blir man ensam, kanske tycker folk runt omkring en att man är svår, men litar man inte på någon riskerar man inte att bli sårad. Det finns allting en anlednig bakom varför människor beter sig som dom gör!

Det enda jag hoppas på är att det finns någon efter döden. Att min fina morfar & min underbara moster har det bra någonstans & vakar och hjälper oss som är kvar här nere! Så att vi kan lära oss att bli precis lika finna och starka människor som dom var! ♥


Kommentarer
Postat av: jamanda

Fin blogg:D!

Postat av: Nathalie

Gumman vi har två änglar som vakar över oss & det är inga änglar som helst utan farfar & mamma & jag vet att de kommer se till att vi en dag kommer få det bästa

2010-11-04 @ 00:21:59
Postat av: yas

geeez vacker!

2010-11-10 @ 23:37:14
URL: http://yasminas.devote.se/
Postat av: Torbjörn Daun

Jag har en kristen blogg! Roligt att du skriver dina tankar

2010-11-11 @ 11:57:51
URL: http://higherground.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback