Sommarkonsert

Nu ikväll har jag, min mor&far, mormor, moster, morbröder & kusin (glömt någon?) varit ute i St Annas kyrka och lyssnat på Peter Johansson och hans kusin Matilda Hansson. HERREGUD, DEN POJKEN KAN SJUNGA! Och spelar gitarr hur bra som helst. (det hade jag faktiskt ingen aning om..) Och vilken ljud det blir sådär i en kyrka, helt otroligt. Kommer själv ihåg hur det var sen jag gick i musikklass. Rena drömmen att sjunga i en kyrka!
  Det blir så mycket mer personligt såhär också. Dom går runt bland publiken, sjunger de sånger de vill sjunga, pratar & skojar. Och vilken släkt dom har.. Alla som var med var ju syskon och kusiner och allt. Tänk att det finns fler som har lika stor släkt som jag?! :P Kan tänka mig att det blir fight om vem som ska sjunga när det är bröllop osv :P



Bäst var You raise me up och Gabriellas sång - som kan vara en av de vackraste svenska låtar som finns.

det är nu som livet är mitt!
jag har fått en stund här på jorden,
och min längtan har fört mig hit.
det jag saknat & det jag fått.
det är ändå vägen jag valt,
min förtröstan långt bortom orden.
som har visat en liten bit -
av den himmel jag aldrig nåt.

jag vill känna att jag lever
all den tid jag har.
ska jag leva som jag vill!
jag vill känna att jag lever,
veta att jag räcker till!

jag har aldrig glömt vem jag var,
jag har bara låtit det sova.
kanske hade jag inget val,
bara viljan att finnas kvar!
jag vill leva lycklig, för att jag är jag.
kunna vara stark & fri, se hur natten går mot dag.

jag är här och mitt liv är bara mitt!
och den himmel jag trodde fans,
ska jag hitta där någonstans!

jag vill känna att jag levt mitt liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback