Dan före dopparedan

Eller i allafall kvällen före.
Åh är det inte mysigt? Jag är så julkär! Ibland önskar jag nästan att man var liten igen när denna dag nalkas. Kommer ni ihåg vad det pirrade i magen såhär kvällen före? Man kunde inte somna och när man väl somnade sedan så vaknade man redan i gryningen. Och så låg man och väntade på att klockan skulle bli lite, lite mer så man kunde tassa ner och kolla i "julstrumpan". Min såg/ser ut som en nalle. Julgranen var tänd och man sprang upp till mamma och pappa & sedan började den lååånga väntan på att tomten skulle komma. Nu för tiden bara flyger den dagen förbi och sen är det över, och varje år är man lika chockad över att det gått så fort!
  Men nu, nu är den största mysfaktorn. Det är kvällen före - de sista julklapparna ska slås in, julgranen är klädd, tusen ljus lyser, julmusiken är på och så uppesittarkväll där man antagligen inte vinner något i år heller ;)

Åhh tomten, jag önskar mig SNÖ i julklapp! Massa snö, minusgrader & rosiga kinder!

Snart kommer änglarna att landa,
snart står morgonen i brand.
Törs jag säga att vi har varandra?
Törs du lägga kinden i min hand?
Vi är människor & det är märkligt,
och kanske svårt och omöjligt ibland.
Var inte rädd för det som är verkligt!
Fred & lugn inatt i mänskoland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback