Sicken helg!

I fredags träffades jag & Hanna inne i stan för att ta en vända - det var ju ändå löningshelg. Shoppade och åt en trevlig och god middag för att sedan gå ner till Trädgårn. PREMIÄREN! Då är det verkligen påväg åt rätt håll när uteserveringarna börjar. Trots att vi tyckte att vi var ute i god tid var det smockat där och vi fick börja med att stå-dricka. Sedan stötte vi på min rariing Fridas lillasyster Johanna. Och som vi skrattade, det var det ena skämtet värre än det andra. Men det bästa av allt var att dom hade ju ett BORD - vi fick sitta ;) Tjaaa, som vi säger : det var så 24 april!
 
Faktum var att det kändes som en riktig sommarkväll, med mycket trevligt folk. Nöjda & glada begav vi oss hem.

På lördagen sken solen om möjligt ännu mer och jag njöt av att sitta på altanen och sola med en bra bok, nämligen Män som hatar kvinnor. (den börjar för övrigt bli riktigt spännande nu). Men som Magnus Uggla sa - underbart är kort! Naevars jag var mer än glad när Nattis och jag bestämde oss för att ta en sväng till Halvars. Även det blev en premiär. Åhh det var så underbart, var alldeles för länge sen jag träffade min älskade Nattis. Vi skrattade och pratade om allt mellan himmel och jord i timmar. Det var så behövligt!
  Sen var det bara att skynda hem en snabbis innan Hanna skulle hämta mig för att åka in till stan igen. Denna gång för att se musikalen Ludwig - en klassisk rockmusikal. Vi var faktiskt en aning besvikna även om de medverkande var GRYMT duktiga. Värmen där inne går inte att beskriva, DET VAR FRUKTANSVÄRT! Tack gode gud för att vi slapp och stå för då hade vi svimmat. Efter var det bara att köra drive-in på max för att inte svälta ihjäl. Sen satt vi hemma hos mig och pratade & dampade, tror jag faktiskt :P

Idag har jag inte gjort många knop. Var en sväng på maxi med "bylan" där jag inhandlade mina älskade gladiatorsandaler mit nitar. Sen har jag bara suttit på altanen och läst, läst, läst och läst. Solen svek för det mesta bakom molnen men vad gör väl det när man läser och spänningen är olidlig? :P
  Sen klockan sex tittade jag på Robins fotbollsmatch, väldigt tråkigt att mitt lag står över denna helg, man blir grymt sugen på att spela. Nej nu måste jag gå in och kolla hur de andra lagen spelade idag..

Hoppas vädret håller i sig, det är ju trots allt snart dags för valborg!
Over and out ;)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Tack älskade du för en underbar helg! <3

Och jo Underbart är kort! Längtar redan tills vi ses nästa gång gullunge!

Puss puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback