Sista Morgonen

du kom till mig , våren var som vackrast när du kom till mig
& om jag vetat det jag vet nu när du fanns hos mig
nu är det försent ..
förälskade , satt vi på balkongen och berusade
vi delade en flaska till och älskade , varandra till sömns
& när vi vaknade var rummet ljust
& gatan utanför var lika full av liv och rörelse som jag
i en säng på tredje våningen drack vi te med mjölk och honung i
du hade en gitarr och jag spelade , du dansade ..

den sommaren , vi åkte ut till lidingö och hem igen
körde på en fågel & begravde den , nånstans vid en sjö
när hösten kom , sa du att nu känns det som det börjar om
men jag var bara tyst och tom ,
när hösten kom och sommaren dog
men det händer att jag går förbi huset som du bodde i
det händer att jag ser dig då & då
vi trodde att vi fattade vi blundade och skrattade
vi tog allting vi kunde få , jag undrar vad vi tänkte på ?

den morgonen ,
jag minns dig där vid fönstret sista morgonen
det hände nåt på natten
& på morgonen var allting förbi ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback