happy birthday.

mitt bland all resfeber finns andra tankar..

på söndag är det din dag! firande med blommor och med blad! tårtor, nära & kära, skratt och glada miner. men inte i år.. i år finns det inte någon att fira denna dag, 16 maj. helt plötsligt ekar den där stolen ännu tommare, den där högtidsdagen blir istället en sorgens dag. sorgen över att du inte längre är med oss!
  ibland känns det konstigt att tänka att bara för ett år sen satt vi där allihopa. åt god mat, pratade, kramades, skrattade tillsammans. helt ovetande om att om 5 månader skulle du inte finnas.

ibland blir jag nästan arg!
arg på orättvisan, arg på sjukdomen som förstörde så mycket. och arg för att jag ser vad det gör med människorna runt omkring, framför allt de närmaste. jag vet att du hade varit ledsen om du såg det.. det blir som om en bit av hjärtat fattas, det gör ont & ibland vet man inte hur man ska andas. panik?!
  jag hoppas bara att en dag långt, långt, långt fram i tiden kan vi klara att leva med det. kan vi och framför allt dom få vara som vanligt. få vara lyckliga!

jag kommer aldrig nånsin glömma dig, älskade moster! ♥
allt som du gjorde & stod för, det är få förunnat att vara så stark!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback