Snökaos

dålig respons på förra inlägget, hjälp till lite nu då ;)


Nu får det väl ändå räcka med snö? Finns det någon som vill ha mer? För mig får det gärna vara snö ett tag till, så man slipper den där jäkla blasket, men det behöver inte komma mer! Det blir ju bara kaos ändå!
  I morse fick jag börja med att skotta fram min bil i princip - det var inget mot vad komma skall, och slirade iväg till jobbet. Började ju 07.00 så plogbilarna hade inte gjort ett dugg! Jag överdriver inte om jag körde i runt 30. Problemet kom när jag sedan var på parkeringen på jobbet. Det var så mycket snö att jag inte kom in i min ruta, utan fick ta satts kom en bit, fick backa för att ta ny satts tills bilen helt enkelt FASTNAR! Då är klockan 07.10 och jag fick ringa in till jobbet och säga att jag var där men hade lite problem med parkeringen. Sedan in på gårn och i förrådet för att hämta en spade, försöka gräva under bilen men den satt fortfarande fast. Då var klockan 07.30 och en av mina arbetskamrater kommer, hon hämtar då 2 stora rejäla metallspadar och vi börjar gräva på gårn för att få fram lite sand att lägga bakom hjulen för att få loss bilen. Sen fortsätta försöka gräva fram snö under. Efter lite puttande lyckas vi backa bilen, sen ut igen för att skotta rutan och sen fram & tillbaka lite för att jag ska kunna komma ut sen när jag slutar. 07.55 var väl klockan när jag kom in på jobbet för att äta frukost - dygnsur efter all snö & helt utmattad. Mysig start på dagen!

Nu ska jag ta och baka något till jobbet imorgon, ska ta och leta fram något nytt recept tror jag. FÖRRESTEN, ni missade väl inte oss i tidningen idag ;P



(gick tyvärr inte att spara bilden större) :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback