14 år till salu.

Heter en av mina julklappsböcker som jag börjat läsa. Det är en sann historia som handlar om en 14:årig flicka som säljer sin kropp för pengar. DEN ÄR SÅ HEMSK! Man både vill gråta, mår illa & det gör ont inom en och ändå kan man inte sluta. Förstå att sånt här händer på riktigt?!

Det här är 14-åriga Tessans egna historia. Hon lever ett välanpassat liv i en mellansvensk stad, med mamma, pappa och syskon. I skolan går det bra och hon älskar stunderna hon tillbringar i stallet.
  Men så en kväll raseras allt. På väg hem från stallet blir hon våldtagen av en jämnårig kille. Chockad tar hon sig hem men berättar aldrig för någon vad som har hänt. I stället tar Tessan på sig all skuld för våldtäkten och mår allt sämre.
  När en kompis föreslår att de ska sälja sex via nätet för att tjäna snabba pengar tvekar hon inte. Tessan dras in i en ond cirkel av självförnedring och prostituation i jakt på bekräftelse. Genom att sälja sin kropp gång på gång straffar hon sig själv och försöker ta kontroll över situationen. Men snart inser Tessan att hon inte längre har makten över sitt liv. Till slut får hon inte ens betalt av de män som regelbundet ringer och kräver att få utnyttja henne. När hon flyttar för att komma ifrån dem hittar de henne och övergreppen fortsätter. Hennes omgivning märker inte vad som händer.
  Finns det ingen väg ut ur helvetet?


Idag är hon 23 år, bor ihop med sin pojkvän och deras två hundar & är lycklig. Det är såå otroligt skönt att höra att hon mår bra idag & har hittat en väg tillbaka!
  LÄS DEN HÄR BOKEN säger jag bara & fy fan rent ut sagt vilka svin det finns! Nu ska jag fortsätta läsa en stund innan jag går och lägger mig. Hoppas ni har en trevlig lördagkväll/natt!

 


Kommentarer
Postat av: Becka

Den är hemsk men tyvärr är det verklighet..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback