Pluffsig?

Finns det ens ett ord som heter pluffsig?
För mig finns det de just nu! För just nu känner jag mig pluffsig! Sådär när man gärna undviker speglar och om man råkar gå förbi någon så vänder & vrider man sig och kollar minsta lilla vinkel ifall man ser tjock ut. Känner ni igen vad jag menar?

Jag är inne i en riktigt sådan period nu! Jag tror till och med att jag är mer fixerad vid snygga bikinikroppar än vad killar är? Jämför och funderar... Samtidigt som jag vet att det är STÖRT! Jag tränar 4 gångar i veckan, både kondition, fys och fotboll och de dagar jag inte tränar är jag ute och går en massa. Jag äter inte en massa skit, MEN jag tycker att jag är tjock - pluffsig, ful helt enkelt. Och det spelar egentligen ingen roll vad andra säger för man är så inne i sin egen period att man inte lyssnar.
 Jag vill vara nöjd med mig själv. Jag vill tycka att jag ser bra ut, jag vill gå på stranden och inte skämmas över hur jag ser ut i nya bikinin. Sen vad andra tycker är en annan sak - det är ändå sig själv man ska må bra med!

Jag är inte så speciellt stor i profil, magen har försvunnit lite. Men så fort jag står rakt upp och ner, fram i från är det enda ord som kommer upp i mitt huvud pluffsig!
  Finns det något som heter pluffsig?


Kommentarer
Postat av: Hella

Klart det finns!!! Jag är ofta pluffsig!!! Oftast de dagar jag absolut INTE vill vara pluffsig!!! Ring mig nästa gång du känner dig pluffsig så kan vi pluffsa lite tillsammans ;)

2010-02-17 @ 18:41:36
Postat av: Nathalie

Åh tack:)

Postat av: Moa

Gumman då! jag känner igen mig i det där, fast att ja äter onyttigt ;P haha. du ska inte tänka så !!! du är fin ! Men fixa kort på Nordic så fixar vi snygga kroppar till turkiet syrran ;) !

2010-02-20 @ 20:00:29
URL: http://moaamadeleine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback