så ska det låta!

Så mycket bättre - vilket genidrag, vilket underbart program!
Snacka om att ta fram det bästa ur alla gamla låtar.. De olika versionerna går om & om igen på min spotify här hemma. (vad gjorde man innan spotify fanns?)
  I lördags var det ju Pluras tur att bli hyllad. Och jag har hyllat September här på bloggen, tycker henns röst är grym, synd att hon inte visar den i sina ena låtar. Men hur sjukt är det inte att hon väljer att tolka Kärlekens tunga, mina absoluta favoritlåt med Eldkvarn? Jag blev så glad! Kent har även gjort en underbar tolkning på denna låt.
  Jag har inte så mycket mer att säga.. Lyssna & njut! För fan SÅ BRA DET ÄR! :)



tala till mig, jag hörde trummorna på stan
dom sa att du lämnat mig.
jag hörde vad demonerna sa, det är slut och ingen kan hjälpa dig.
jag trodde jag hade sett det mesta, det här var inte vad jag väntat mig.

låt mig höra kärlekens tunga,
säg att du älskar mig.
kärlekens tunga, kärlekens tunga
aldrig ska jag glömma dig.

tala till mig, jag hör alla steg i trappen
men inga går till min dörr.
nu sitter du som en fjäril i natten & pratar som vi gjorde förr.
allt det där om att vara påväg nånstans, när man är tillbaks där allt började.

du vill höra kärlekens tunga,
säga orden igen.
kärlekens tunga, kärlekens tunga
aldrig ska du glömma mig.

& jag älskar dig, mer än du nånsin kommer veta.
lycka till med allt, men du kommer att få leta!

Kommentarer
Postat av: ida

Håller med dig underbart program, och gillar kärlekens tunga och hon gjorde den väldigt bra !

Postat av: Jacqline

Riktigt bra :)

2010-12-09 @ 14:55:08
URL: http://jacqlinee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback