Söndagskväll.

nu är glada julen slut, slut, slut. julegranen kastas ut, ut, ut.
men till nästa år igen, kommer han vår gamle vän.
för det har han lovat!

njaaa det var väl ett tag sen julpyntet åkte bort nu :s
när jag var mindre tyckte jag att den där sången var så konstig. man kastade ju ut granen i januari & sen när det blev december KÖPTE man ju en ny. så då kom ju inte den "gamle vännen" tillbaka. jag tyckte att den låten var sorglig. jaa ni vet, ett barns bekymmer.
  men jag saknar julen massor nu! tänk om det kunde vara den 18 december istället för januari. då skulle det vara julafton om sex dagar. åhhh så mysigt, jag är så julkär! och på nåt sätt hann jag inte riktigt med den här gången. jag jobbade jämt & hela tiden och sen helt plötsligt var det julafton, juldagen & annan dagen och sen jobbade jag igen som om ingenting hade hänt. jag ville ha den där julkänslan: snö, mys, julfilmer på tv och julmusik. vart tog allt vägen? vart tog tiden vägen?

aja, det går väl inte att suga på den karamellen längre..
nu får man se fram emot våren, varmare väder och ljusa kvällar. det har ju sin charm det med!

Kommentarer
Postat av: Frida

hahaa, den är visst inte allt för bra kanske? angående det där med julafton.. jag har bara måndag, tisdag, onsdag och torsdag kvar och sen får jag julafton igen! wiihuuuu! <3

2009-01-18 @ 23:44:05
Postat av: Hanna

Ja julen är underbar.

Men tänk, söta ballerinas slitna jeans och toppar i vårfärger? Ljumna kvällar och kroxuar i rabbterna. Då är det rätt mysigt. Och sen kommer sommaren med galna hopp i poolen. Nej Våren mot ljuasre tider är rätt bra det med. Idag är jag ledig och imorron börjar skolan igen.

Ta hand om dig. Jag kommer nog hem den 5/2 på kvällen. Mammsen fyller då så är hemma fram till den 9/2 då måste vi ses.

Puss o kram :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback