Konsten att klaga på sin publik

Sportfåne? Inte? Läs inte det här då ;P
I detta fall kan man hoppas att reporten tolkade saker och ting lite fel. Annars är nog Vita hästen ute på hal is! Att hacka på sin publik eller om jag ska säga på de sportintresserade kanske inte är det bästa sättet? Det räcker med att man förlorar en match så slutar folk att komma, stod det. Visst, det är väl jätte tråkigt men det är ju så det är. Fråga IFK, dom borde veta! Och visst, egentligen är det så att det är när ett lag går dåligt dom behöver stödet från publiken - men å andra sidan måste man ju ge sin publik något tillbaka.
  Sen måste man ju se till det realistiska: det är januari (vilket betyder att det precis varit jul & nyår), det är några dagar innan lön och folk har inga pengar. Det är inte så lätt att bara slänga upp 120 kr då!
  Och alla dom andra då? De ca 700-800 som är där jämt? Ger inte dom någonting, klacken ger inte den något? De människor som följer med på bortamatcherna? Nae, man ska vara försiktig med vad man säger. Budskapet var väl egentligen bra MEN man ska inte klaga på alla! Och ja, jag tar det som alla när man skriver "folk".

Vem vet intresset kanske inte är större?
Jag ska i allafall vara där imorgon, men då vill jag ha lite valuta för pengarna ;P Ett par hyffsade mål och lite sköna slagsmål, annars kan jag lika gärna vara hemma och se handbollen ;)
   För ärligt talat det finns inte så mycket som slår det, ett handbollslandslag som spelar bra! Sverige kanske är påväg tillbaka igen?! Det har sett jäkla bra ut hittills :D

Och Jocke, om du läser det här. Ta då inte åt dig utav det ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback