Adventsmys

Redan andra advent, det går fort! Men det gör absolut ingenting för jag längtar så jag spricker till julen. Årets absolut MYSIGASTE! Värme, sol & bad i all ära men just nu får det gärna komma massa snö och bli minusgrader.
  Alldeles strax ska vi tjuvstarta julen liten. Adventsmys hos min morbror med glögg, lussekatter, skinkmacka, pepparkakor, julmust & presenter. Och framför allt med min underbara släkt - det finns inga bättre än dom! Och jag är så lyckligt lottad som har dom! Och jag hoppas att det dröjer en evighet innan jag behöver mista någon av dem igen. Moster & morfar, ni är med oss ändå! ♥



nu brinner ljus i mörka rum, nu blundar tvivlet för en stund
och om sanningen ska fram så får den ljuga!
nu blundar dom som jagar tröst, och dom som redan släckt sin törst
och från andetagen flyr ett halleluja.

nu råder lugn & julefrid, snart nog tar något annat vid
men här får morgondagens skuggor inte ruva!
 
nu sjunger kanske nån för mig och kanske sjunger nån för dig
ett sprucket men ett hoppfullt halleluja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback