Hemma från det vilda

Nyligen hemkommen från Kolmården, blev en riktig heldag. Är helt slut faktiskt, men motion har vi ju fått så man ska väl inte klaga. Tror vi har gjort & sett precis allt med (värre än småbarnen). Delfinerna var bäst som vanligt :) Jag förstår inte, när jag sitter där och ser dom ryser jag och får gåshud. Jag tycker att dom är helt underbara och jag skulle göra vad som helst för att få spendera en dag ihop med dessa fantastiska djur! (så nu vet ni det till jag fyller år den 21/8) ;)

Annars blev vi helt förtjusta i "Tiger world". Jag har varit där förut, men blir fortfarande lika imponerad av hur nära man kommer tigrarna och snyggt dom har gjort det där. Det känns verkligen som man är någonstans i Afrika, eller nåt.. Och stora kattdjur är ju för underbara! Det går inte att förstå att dom är farliga.





Vi kom så bra med eftersom tigrarna fick mat precis, så det var full rörelse kan jag lova. Dom sprang till och med ner i vattnet för att få tag på all mat... Sen när gillar katter att bada? :P

Vi åkte även safarin med guidad tur, vilket var första gången för mig. Sjukt egentligen att man bott i Norrköping hela sitt liv och aldrig åkt safariparken. Och jag kan verkligen rekomendera det! Guiden var SJUKT bra, Nattis och jag skratta så vi tjöt och djuren var totalt orädda. Dom kom fram till bussen och gick på vägen framför. Speciellt giraffen var nyfiken, han ställde sig och titta in i fönstret på oss, haha :P





Vi såg även rovfågelshow. Lite småläskigt, dom flög precis över publikens huvuden. Man fick liksom ducka när dom susa förbi. Även här var Nattis & jag som barn - JÄTTEIMPONERADE! Herregud att dom kan få stora fåglar som flyger fritt till att göra sådana saker!



Är det detta som kallas "gamnacke" eller? :P
Vi hade en kanondag på djurparken i allafall! Det är faktiskt lika roligt varje gång! Och ännu bättre när man är med sin älskade kusin - hon är himla bra hon! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback