Roligaste tomteminnena

Första advent idag då. Som om någon kunnat missa det?!
Men visst är det mysigt med alla stjärnor och ljusstakar som lyser i alla fönster. Nu är det bara snön som fattas, alla julklappar som ska inhandlas & granen som ska bli klädd sen kan tomten komma ;)
  Var på första adventfika hos moster förut, då börja vi prata om alla jular när vi var små och tomtarna som kommit. Så nu måste jag ju bara skriva ner om mina roligaste minnen ;P

• När jag var 5-6 år, blev det min farmor som var tvungen att klä ut sig till tomte. Dom höll på i köket och det var väl meningen att vi inte skulle märka när hon smet ut, vilket vi faktiskt inte gjorde heller. Det var bara det att ni min farmor kom sedan hördes det att det var hon. Så min kusin David säger : men farmor du måste ju förvränga rösten, vi hör att det är du! Och då svarar min farmor smart : Nej, det är inte alls jag!
Haha bra svarat ;)

• Det andra var när min lillebror var i 3-4:års åldern. Han visste ju att mamma hade julstädat en massa och både torkat och damsugit golven. Så när tomten kommer in, ska sätta sig och börja dela ut julklapparna säger min bror argt: men tomten du får inte gå in med skor, min mamma har faktiskt städat hela dagarna!

Hahaha, förstå hur bra man hade det när man var liten.
Fast jag måste säga att jag älskar julen precis lika mycket nu! & man får faktiskt vara barnslig :)
Trevlig advent!






Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha gud vad sött det där som Robin sa :-D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback