Bikini på gott & ont

Det finns dagar då man inte vill prova en ny bikini. Det finns också provrum där man inte vill stå naken och försöka klänga på en bikini. Och för att inte tala om speglar, belysningar, tilffällen & årstidens hudton som alla gör så det känns extra dåligt för bikiniprovning. Det märkliga är att just alla dessa verkar infinna sig på exakt samma gång - liksom attackera i grupp, precis när jag ska prova bikini.
  Visst vet du vad jag menar? Visst känner du igen upplevelsen? Och visst finns det tillfällen du helst vill glömma i de där trånga omklädningsrummen? Jag vill bara berätta att NU ÄR DET DAGS IGEN!
  Säsongens bikini och baddräkter ska snart ut i affärerna. Det sprakar av färger och mönster som är så snygga där de hänger på galgarna men som av nån konstig anledning inte alls är lika snygga på.. Det finns små läckra saker som nästan visar mer än dom döljer, men som även dom av någon konstig anledning inte alls är sådär heta på. Men vem har inte drömt om att gå på någon solig strand i just den där perfekta bikinin - skitsnygg & solbränd, lycklig & vacker?! Poff säger det så är man tillbaka i verkligheten och man får syn på den verkliga bilden av sig själv såhär innan vintern riktigt släppt sitt grepp.
  Rättvist? Nae verkligen inte, men livet är inte rättvist! Men det jag vet med säkerhet är att om jag inte väljer min bikini nu snart så kommer jag aldrig få min favorit eftersom den kommer vara slutsåld nästa gång jag kommer tillbaks. Alltså, bäst att göra det snart! Men innan du ger dig ut på den där stundtals plågsamma shoppingturen, ställ dig frågan? Vem är det som säger att man ska se ut på ett visst sätt för att vara snygg i bikini?  
  Vi ses på stranden, läckerbitar ;)

Kommentarer
Postat av: Niklas Malmgren

Känner igen mig... Vill ju liksom ALDRIG prova bikini jag heller... :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback