13 december

ute är mörkt och kallt
i alla husen , lyser nu överallt
de tända ljusen .
då kommer någon där ,
jag vet nog vem det är
sankta lucia , sankta lucia .

klockan är 00.20 så nu är det lucia.
när jag gick i musikklass var jag faktiskt jäkligt trött på denna tradition. tänk er själva att göra mellan 15-20 luciatåg varje år. till slut blir det inte så mysigt längre utan går mest på rutin. man skulle kunnat rabbla dom där sångerna i sömnen. den första lucian efter vi hade slutat tyckte jag det var såå skönt att bara va, men nu har det gått några år & jag börja tycka det är supermysigt igen. så i trean var jag faktiskt med i luciatåget på skolan & vilken succé det blev ;) men vad konstigt det är att något man tycker är jobbigt kan man sakna som bara den sedan?!

förresten, vilken skräll att kevin vann idol! det hade man ju aldrig kunnat gissa ;) duktig kille det där! mycket imponerande att kunna sjunga så många olika stilar. men bäst måste det ändå vara när han pratar ;)

sist men inte minst, ska jag gratulera min pappa som fyllt år. tidigare ikväll var vi på resturant & imorrn (idag) får vi slå klackarna i taket när släkten kommer.
nu är det dags att sova, worktime tomorrow!
sleep thight!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback