Luciatåg

Idag hade vi luciafirande på mitt ena jobb. Hade jätte söta lucior, tärnor, tomtar, pepparkakor & en stjärngosse - alla i miniversion. Detta måste vara ett att världens härligaste jobb, jag menar hur många möts människor som skriker: Saaaannaa & slänger sig om halsen på en? Fan vad gött det är med kramar :)
 
Och påtal om luciatåg har blivit lovad ett alldeles eget av kvarnbergets egna lilla tomtenisse Joakim Pettersson. Eftersom hela hans liv består av hockey kan man ju inte förvänta sig att hans bekantskapskrets sträcker sig så mycket längre. Därför utgörs hela mitt luciatåg av vita hästen spelar. Jag har dock inte så stor koll på dessa gossar så jag får väl lita på Jockes omdöme.
Lucia: Dan Björkman - enligt Jocke ett SJÄLVKLART val, tack vare hårsvallen.
Tärna: Viktor Ringberg. Motevering: Jaa, inte en aning faktiskt han klarade inte av att bli lucia?
Stalledräng: Antton Asp - Jocke trodde han skulle vara söt i stjärngossestruten
Tomte: Patrik Lundell, SJÄLVKLART! Han är ju den enda med skägg!
  Det var inräknat en gris med, men liksom vem vill ha en gris i sitt luciatåg? Grisen struken! När jag frågade Joakim själv vad han tänkte vara så svarade han Kung. Nu duger tydligen inte ett hedligt vanligt luciatåg, vart är välrden påväg egentligen?

Är det någon annan som vill fira lucia, säg till ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback